دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا روسفید شد

دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا روسفید شد به گزارش شمال صنعت، بانک مرکزی تایلند اعلام نمود که اقتصاد تایلند در ماه آگوست در سطح مشابهی نسبت به ماه قبل باقی مانده است، چونکه فعالیتهای اقتصادی با حمایت صادرات و تولید صورت می گیرد، اما گردشگری ریزشی بوده است.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، این بانک تایلند عنوان نمود که صادرات، محرک اصلی اقتصاد تایلند، در ماه اگوست نسبت به سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش پیدا کرد، در حالیکه واردات ۸.۵ درصد افزوده شد که منجر به مازاد حساب تجاری ۲.۴ میلیارد دلاری شد.
بانک مرکزی تایلند بر این باور است که مازاد حساب جاری در ماه اگوست ۱.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مازاد تجدیدنظر شده ۰.۱ میلیارد دلاری در جولای به علت صادرات سریع محصولات کشاورزی به شرکای تجاری که با کمبود مواجه بودند، افزوده شد.
بانک مرکزی اعلام نمود مصرف خصوصی در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرده است در حالیکه سرمایه گذاری خصوصی ۳.۳ درصد کاسته شده است.
این بانک اعلام نمود که بخش گردشگری، یکی دیگر از محرک های کلیدی اقتصادی، به علت کاهش ورودی ها بعد از یک دوره توسعه، کند شد. دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا در سه ماهه آوریل تا ژوئن سالجاری با سرعت ۲.۳ درصد رشد کرد، اما تحلیل گران گفتند که عدم قطعیت سیاست های مالی چشم انداز را مختل کرده است.
رویترز گزارش کرد که بانک مرکزی رشد اقتصادی ۲.۶ درصدی را برای سالجاری بعد از رشد ۱.۹ درصدی پارسال که نسبت به همتایان منطقه ای عقب بود، پیشبینی کرده است. بانک مرکزی برای پنجمین جلسه متوالی در ۲۱ اگوست، نرخ بهره خویش را ۲.۵ درصد بدون تغییر گذاشت.



1403/07/10
13:53:15
5.0 / 5
138
تگهای خبر: اقتصاد , بانك مركزی , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور