خیز تولیدكنندگان ایرانی برای گسترش صادرات

بازار مواد شوینده ایران دو ماه بعد از كرونا

بازار مواد شوینده ایران دو ماه بعد از كرونا شمال صنعت: با گذشت بیش از دو ماه از ورود رسمی ویروس كرونا به كشور و به دنبال آن افزایش قابل توجه تقاضا برای مواد و محصولات شوینده و ضدعفونی كننده، حالا نه فقط آرامشی نسبی در این بازار حاكم شده، كه ایران آماده افزایش قابل توجه صادرات خود در این عرصه می شود.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، با افزایش جدی تقاضا برای محصولاتی همچون الكل صنعتی و پزشكی، مواد ضدعفونی كننده و ماسك، در ایام ابتدایی اسفند بازار این محصولات به شكل جدی به هم ریخت؛ تا جایی كه خیلی از مناطق كشور یا دسترسی به این محصولات نداشتند یا با محدودیت های جدی و افزایش قابل توجه قیمت مواجه بودند.
هرچند در ابتدا نگرانی هایی از شرایط كشور در ایام شیوع ویروس كرونا به وجود آمد اما فعالان بخش خصوصی در این عرصه بارها از بالا بودن ظرفیت كشور در تولید محصولات ضدعفونی بهداشتی خبر دادند و اعلام نمودند كه با گذشت چند روز آرامش به این بازار باز خواهد گشت.
در ایام ابتدایی اردیبهشت و در صورتیكه ایران در دو ماه اخیر با شیوع ویروس كرونا مواجه بوده است، شرایط بازار نشان از رسیدن به تعادلی قطعی دارد. خیلی از محصولات مورد نیاز مردم در حوزه پیش گیری از كرونا، در بخش های مختلف بازار به وفور یافت می شود و شوك های قیمتی این محصولات نیز كاهش جدی نشان میدهد.
به دنبال این اتفاق و باتوجه به اطمینان نسبی كه از تامین نیازهای داخل به وجود آمده، حالا مسئولان تجارت خارجی كشور از آمادگی برای بسط صادرات این محصولات خبر می دهند. روز گذشته حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام نمود كه ایران در سال قبل حدود ۴۰۰ میلیون دلار محصولات بهداشتی صادر كرده و امسال نیز این ظرفیت وجود دارد كه عدد به به مرز ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یابد. موضوعی كه البته یك پیش شرط مهم خواهد داشت و آن هم تامین قطعی نیاز داخلی است.
در همین رابطه علی نقیب – عضو اتاق بازرگانی تهران – در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط به وجود آمده در بازار محصولات بهداشتی بیان كرد: در ایام ابتدایی شیوع ویروس كرونا باتوجه به افزایش جدی تقاضا، بازار با یك شوك جدی رو به رو شد اما در هفته های بعد با فعال شدن تمام ظرفیت های تولیدی و باتوجه به زیرساخت های كافی موجود در كشور این تقاضا پاسخ پیدا كرد و التهاب بازار مدیریت شد.
بگفته وی، شركت های ایرانی در سال های گذشته نیز در حوزه صادرات محصولات بهداشتی بطور خاص در بین كشورهای منطقه فعال بوده اند و در صورتیكه تضمین كافی برای تامین نیاز داخل وجود داشته باشد، می توان به ظرفیت های بین المللی نیز فكر كرد.




منبع:

1399/02/04
19:53:37
5.0 / 5
3004
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , بازرگانی , تجارت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور