به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر سرهنگ روحی معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا در نشست خبری معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با محوریت مبحث آلودگی هوا اظهار داشت: سال قبل بحث شماره گذاری خودروهای سنگین و نیمه سنگین به شرط داشتن استانداردهای لازم را داشتیم كه از ابتدای مهرماه سال قبل برای خودروهای سنگین درون شهری اقدام شد و شماره گذاری منوط به تجهیزات لازم شد. وی اضافه كرد: در مورد موتورسیكلت های كاربراتوری هم شماره گذاری متوقف شد مگر آن هایی كه موتورشان پیش از این مصوبه تولید و وارد شده بود. روحی تصریح كرد: موتورهای انژكتوری حدود ۳۰ هزار دستگاه و موتورهای كاربراتوری كمتر از هزار دستگاه شماره گذاری شده و به دنبال آن هستیم كه به دنبال موتورهای برقی و با سوخت پاك برویم. گفته می گردد در شهر تهران ۸۰ درصد آلایندگی به منابع آلاینده مربوط است. سال قبل بیش از حدود یك و نیم میلیون خودرو شماره گذاری كردیم و كمتر از یك دهم آن اسقاط شده اند. وی اظهار داشت: مهم ترین كاری كه باید بكنیم آن است كه خودروهای موجود كه آلایندگی تولید می كنند را از چرخه خارج كنیم. مبحث مهم دیگر ارتقای كیفیت خودروی تولیدی و همینطور ارتقای كیفیت سخت ماست. معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا ادامه داد: هم اكنون تولید خودروهای پرمصرف داخلی كه مربوط به چهار شركت بودند با لغو مصوبه دولت با فشار خودروسازان از سر گرفته شده و باید به سمت كاهش آلودگی هوا برویم.