شرکت های وارد کننده خودرو مسیر اعتماد یا بن بست وعده ها

شرکت های وارد کننده خودرو مسیر اعتماد یا بن بست وعده ها شمال صنعت: از اواسط سال 1401 که موضوع واردات خودرو بعد از مدت مدیدی توقف مجدد طرح شد، امید مردم به بهره مندی از خودرو های باکیفیت و با قیمت مناسب مجدد احیا شد اما این مسیر ظاهرا فقط یک امید واهی است.


به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر از اواسط سال ۱۴۰۱ که موضوع واردات خودرو بعد از مدت مدیدی توقف مجدد طرح شد، امید مردم به بهره مندی از خودرو های باکیفیت و با قیمت مناسب مجدد احیا گشت. اما دیری نپایید و با گسترش شرکت های واردکننده و کاهش نظارت بر ایفای تعهدات گلایه مندی ها از این اتفاق امیدآفرین آغاز شد. نوسان عمل به تعهدات در شرکتها اعتبار یک طرح خوب را به سرعت از بین می برد. در این میان تعدادی از شرکتها مانند شرکت کوشا خودرو، واردکننده رسمی محصولات کیا در ایران، با تأخیرهای مکرر در تحویل خودرو های پیش فروش شده، موجی از نارضایتی را در بین مشتریان خود به وجود آورده اند. این شرکت که نمونه ای از شرکت های دارای نوسان عملکردی است، با وجود دریافت وجه کامل از خریداران، به تعهدات خود عمل نکرده و با وعده های مکرر، مشتریان را در بلاتکلیفی نگه داشته است. دور ابتدایی اعتراضات به این شرکت در تیرماه امسال رخ داد. مشتریانی که ماه های از تکمیل وجه آنها گذشته بود بی پاسخ از مطالبه خودرو های خود مجبور به تجمع و اعتراض شدند. اعتراضی که از سرانجامش اطلاع مشخصی نیست. اما امروز هم مجدد مشتریان این شرکت در مراجعه به رسانه ها از عدم پاسخ به مطالباتشان و بی تعهدی شرکت نسبت به آنها معترضند. یکی از مشتریان که در مردادماه سال جاری مبلغ کامل یک دستگاه کیا K5 را پرداخت کرده است، به خبرنگار خبرگزاری مهر اظهار داشت: «قرار بود خودرویم را اواسط مهرماه تحویل بگیرم، اما حالا در اواسط آذرماه هستیم و هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو نیست.» این مشتری افزود که با پیگیری های مکرر، تنها پاسخ دریافتی، وعده های جدید و بدون تحقق بوده است. وعده ای که از یک هفته آتی تا مشخص نیست دامنه زمانی آنست. خیلی از خریداران، به امید دریافت خودروی جدید، خودرو های زیرپای خودرا فروخته اند و الان بدون وسیله نقلیه، در انتظار تحقق وعده های شرکتها هستند. این در شرایطی است که بیشتر شرکتها در تبلیغات خود، زمان تحویل را حداکثر سه ماه اعلام نموده بود. نکته مهم بعدی آنجاست که شرکت هایی که برای فروش چنین بی تعهد عمل می نمایند در بخش خدمات بعد از فروش چه بحران ها و موج نارضایتی ای را ایجاد خواهند کرد. سوال اصلی اینجاست که دستگاه های نظارتی در مقابل این خلف وعده ها چه واکنشی نشان خواهند داد؟ در صورتیکه مردم این شرکت های عمدتا جدید التأسیس را نمی شناسند و به اعتبار تأیید دولت و وزارت صمت به آنها اعتماد می کنند و سرمایه زندگی خویش را به آنها می سپارند، چرا در کمال تعجب، دستگاه نظارت و مدیریت خودرو در وزارت صمت بجای توبیخ این شرکت ها، پیش از تکمیل تعهدات گذشته مجدداً اجازه پیش فروش و ادامه خلق نارضایتی را می دهند؟ آیا حقوق مصرف کنندگان دراین میان نادیده گرفته می شود؟ انتظار می رود نهادهای مسئول با ورود به این موضوع، از تضییع حقوق مشتریان جلوگیری کرده و شرکت های متخلف را ملزم به پاسخگویی کنند. مشتریان متضرر از این وضعیت، خواهان شفافیت و پاسخگویی از طرف شرکتها هستند و امیدوارند با پیگیری های قانونی، به حقوق خود دست یابند.

1403/09/14
10:54:44
5.0 / 5
29
تگهای خبر: تبلیغات , خدمات , خرید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور