یك مقام صنفی:

افزایش ۷۰ درصدی قاچاق کفش

افزایش ۷۰ درصدی قاچاق کفش به گزارش شمال صنعت، رییس کمیسیون صادرات جامعه کفش ضمن اشاره به این که مواد اولیه داخلی بسیار گران تر از مواد خارجی است، اظهار داشت: برآوردهای میدانی نشان میدهد که قاچاق کفش نسبت به 2 سال قبل 70 درصد بالا رفته است.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، جواد شعبان زاده رییس کمیسیون صادرات جامعه کفش ایران امروز در نشست خبری اظهار داشت: ۸۰ درصدی که اشتعالی که در عرصه صنعت کفش است عمدتا مربوط به مشتعل خانگی و محله محور است. سهم ۵۰۰ هزار نفری اشتغال کشور مربوط به صنعت کفش است و رتبه ۴ اشتغال کشور را داراست.
وی اضافه کرد: از سهم ۳ میلیارد دلاری تراکنش صنعت کفش در سال، سهم ۱۰۰ میلیون دلاری برای صادرات داریم. در سالهای قبا انگیزه صادرات در صنعت کفش زیاد شده بود اما متأسفانه طی یکی دو سال قبل سازوکار صادراتی یک مقدار عرصه را برای تولیدکنندگان سخت کرده است.
شعبان زاده در مورد قاچاق کفش اظهار داشت: صنعت کفش موتور متحرک ۷۰ صنعت دیگر است. بالاتر از ۳ هزار آیتم محصول مواد اولیه داریم. گستردگی بالادستی این صنعت در عرصه مواد اولیه بالاست.
وی افزود: چند سالی بود که روند ورود کفش قاچاق کاهشی شده بود اما متأسفانه طی ۲ سال اخیر به شدت افزایشی شده است که این امر هم ناشی از نظام توزیع مواد اولیه و نظام نامتعادل سهمیه و بورس است. مواد اولیه مادر همچون پی بی سی هم که در کشور تولید می شود بسیار گران تر از قیمت های جهانی است.
رئیس کمیسیون صادرات جامعه کفش ایران افزود: قاچاقی که امروزه به انجام می رسد بسیار قانونی و سازماندهی شده و توسط پست ارسال می شود. برآورد میدانی نشان میدهد که شاهد رشد ۷۰ درصدی قاچاق کفش نسبت به ۲ سال قبل هستیم.
وی درباره ی تولید کفش نیز اظهار داشت: رتبه ۱۱ جهان را از نظر تولید دارا هستیم و قم قطب تولید کفش ماشینی شمرده می شود و ۷۰ درصد صادرات کفش مربوط به این استان می شود.
تکمیل می شود…


منبع:

1403/07/18
14:04:22
5.0 / 5
83
تگهای خبر: اشتغال , بورس , تولید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور