مدیرعامل سازمان صنایع كوچك مطرح كرد؛

ضرورت تجمیع نشان های تجاری در صنعت کفش

ضرورت تجمیع نشان های تجاری در صنعت کفش به گزارش شمال صنعت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: در زمینه نشان های تجاری باید تجمیع سازی صورت گیرد تا نشان های تجاری، هم در بازار داخل و هم در بازارهای بین المللی، اعتبار پیدا کنند.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: این سازمان بر مبنای مأموریت های محوله دو اقدام را در زمینه زیرساخت های صنعتی و پشتیبانی از واحدهای صنعتی کوچک عرضه می کند.
وی اضافه کرد: با عنایت به حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی بر مبنای عرضه مجوز برای ایجاد شهرک های صنفی تخصصی در کشور بعنوان مأموریت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، هم اکنون این سازمان اقدامات لازم را برای تأمین زیرساخت ها انجام می دهد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع های تخصصی با همکاری اتحادیه ها در فضایی به وسعت ۲۷ هزار متر مربع در دو بخش خدماتی و تولیدی در ۷ طبقه طراحی شده است، یکی از طبقات بعنوان فضای دائمی نمایشگاهی برای خرید مردم به شکل مستقیم از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که دولت، زمینه های لازم برای ایجاد شهرک های تخصصی صنفی را فراهم آورد البته اگر بخش خصوصی هم توانمندی داشته باشد، مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد.
مقیمی افزود: حدود ۹۰ شهرک تخصصی در سرتاسر کشور وجود دارد مثل شهرک آب، شهرک سنگ، شهرک حوزه صنایع شیمیایی و سایر شهرک های تخصصی که بستگی به ظرفیتهای جغرافیایی و امکانات مناطق دارد، بوجود آمده است.
وی افزود: در حوزه خدمات حمایتی و برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی پیشبینی هایی صورت گرفته است؛ در بعضی از کشورها رایزنی های لازم در زمینه حضور صنعتگران ایرانی انجام شده است و تردیدی نیست با حضور تولیدکنندگان، بازارهای جدیدی هم ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: یکی از اشکالات در زمینه خوشه های صنعتی، گستردگی نشان های تجاری در صنعت کفش است؛ بر مبنای آمارهای تولیدکنندگان در زمینه نشان های تجاری، باید یک تجمیع سازی در این حوزه صورت گیرد تا نشان های تجاری، هم در بازار داخل کشور و هم در بازارهای خارجی و بین المللی، اعتبار پیدا کند.
مقیمی در رابطه با تأمین مالی تولیدکنندگان اظهار داشت: با تشکل ها و اتحادیه ها نشست هایی را با مبحث تأمین مالی زنجیره ای که یکی از روش های نوین در دنیا است، برگزار و اقداماتی پیشبینی شده است و امیدواریم بتوانیم صنعت کفش را همانند سایر صنایعی که از این شیوه نوین تأمین مالی که بسیار ارزان و در دسترس می باشد، بهره مند نماییم.

1403/07/02
14:52:07
5.0 / 5
209
تگهای خبر: ارز , تجارت , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور