کدام کشور بیشترین تعداد ثروتمندان را دارد؟

کدام کشور بیشترین تعداد ثروتمندان را دارد؟ به گزارش شمال صنعت، تعداد صدمیلیونرها، در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده و رشد سریع آنان در ایالات متحده و چین ثبت شده است.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، برمبنای داده های شرکت مشاوره سرمایه گذاری هنلی و شرکا در ایالات متحده، تعداد صدمیلیونرها - افراد با ثروت ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر - در دهه گذشته ۵۴ درصد بالا رفته و به بالای ۲۹هزار و ۳۰۰ نفر در سرتاسر جهان رسیده است.
بر طبق این گزارش ایالات متحده و چین بیشترین افزایش را در این دسته از ابرثروتمندان جهان ثبت کردند.
چین در ۱۰ سال قبل رشد خیره کننده ۱۰۸ درصدی در میلیونرها ثبت کرده، در صورتیکه ایالات متحده رشد ۸۱ درصدی را تجربه کرده است. در مقابل، اروپا نسبت به زمان مشابه ۲۶ درصد افزایش داشته است.
لیست «۵۰ شهر برتر برای صدمیلیونرها» هنلی و شرکا نشان میدهد که نخبگان جهانی در کجا متمرکز شده اند و به کجا می روند.
ایالات متحده با تعداد ۷۴۴ صدمیلیونر در نیویورک، ۶۷۵ در سانفرانسیسکو و سیلیکون ولی و ۴۹۶ در لس آنجلس پیشتاز این گروه است.
این گزارش اشاره کرد ایالات متحده بالاتر از ۳۰ درصد از ثروت قابل سرمایه گذاری سیال جهان را در اختیار دارد که مجموع دارایی های آن بیش از ۶۷ تریلیون دلار است، با این وجود، این رقم ممکنست برمبنای نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا تغییر کند.
افزایش مالیات پیشنهادی برای صد میلیونرها که توسط معاون رییس جمهور، کامالا هریس حمایت می شود، می تواند ثروتمندان را بدنبال اقامت در جاهای دیگر تشویق کند.
افزایش سریع ثروتمندان در آسیا خصوصاً در شهرهایی مانند پکن که هم اکنون میزبان ۳۴۷ صدمیلیونر شده، قابل توجه است و بعد از آن سنگاپور با تعداد ۳۳۶، شانگهای با ۳۲۲ و هنگ کنگ با ۳۲۰ صدمیلیونر قرار دارند.
در اروپا که زمانی مرکز مالی جهانی بود، لندن با ۳۷۰ صدمیلیونر در رتبه چهارم جهانی باقی مانده است، بااینکه این منطقه در مقایسه با همتایان خود در آسیا و ایالات متحده رشد کندتری داشته است.
این گزارش پیش بینی نمود شهرهایی مانند هانگژو، شنژن و تایپه در آسیا همین طور دبی و ابوظبی در امارات متحده عربی شاهد رشد انفجاری در جمعیت صدمیلیونی خود در ۱۶ سال آینده خواهند بود.
در همین حال، انتظار می رود شهرهایی مانند شیکاگو، مسکو، زوریخ و مادرید با رشد کمتر از ۵۰ درصد در دهه آینده، رشد متوسط تری را تجربه کنند.



1403/06/28
10:47:40
5.0 / 5
23
تگهای خبر: سرمایه , سرمایه گذاری , شركت , مالیات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور