فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال سازی موبایل مسافری

فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال سازی موبایل مسافری به گزارش شمال صنعت، مسافرانی که برای فعال سازی موبایل مسافری با مشکل مواجه بوده اند، می توانند از ۲۰ خرداد ماه سالجاری به نزدیکترین گمرک محل رجوع و نسبت به تکمیل فرآیند فعالسازی گوشیهای خود اقدام نمایند.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، جبار محمودی مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران با اشاره به اینکه آن دسته از مسافران که برای فعال سازی گوشیهای تلفن همراه مسافری با مشکل مواجه بوده اند، می توانند از ۲۰ خرداد ماه سالجاری به نزدیکترین گمرک محل رجوع و نسبت به تکمیل فرآیند فعالسازی گوشیهای تلفن همراه اقدام نمایند، اظهار داشت: بر طبق این فراخوان، مسافران حائز شرایط برای فعال سازی گوشیهای تلفن همراه مسافری بدین شرح است.
۱. مسافرانی که اطلاعات شناسه بین المللی (IMEI) گوشی تلفن همراه و شماره ملی را با موفقیت ثبت کرده ولی در بازه زمانی یک ماهه موفق به تکمیل فرایند و پرداخت حقوق ورودی نشده اند.
۲. مسافرانی که ورود اطلاعات آنها سهواً به صورت اشتباه از جانب کاربر در سامانه ثبت شده است. (درج اشتباه IMEI یا شماره ملی)
۳. افرادی که به عللی از جمله: قطعی سامانه های مرتبط مانند سامانه های گمرکی، فراجا، نداشتن کارت بانکی به نام مسافر و رسیدن چمدان های حاوی گوشی تلفن همراه بعد از خروج مسافر آن از گمرک، اطلاعات آنان هنگام ورود در سیستم ثبت نشده؛ ولی، مأموران گمرک در آن هنگام به صورت دستی ثبت کرده اند.
محمودی در ادامه اضافه کرد: مسافران گرامی هنگام ورود به کشور در صورت همراه داشتن گوشی تلفن همراه و به منظور فعال شدن و امکان بهره برداری از گوشی تلفن همراه خود می بایست، قبل از خروج از محدوده گمرکی، آنرا در گمرک اظهار و نسبت به ثبت اطلاعات اولیه توسط مأموران گمرک اقدام نمایند.
در صورت عدم اظهار و ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه هنگام ورود به کشور، به دلیل عدم امکان ثبت در سامانه مربوطه گمرک مسئولیتی در ثبت آن نخواهد داشت.
این مقام مسؤول تصریح کرد: جهت رفاه حال مسافران محترم، در صورتیکه هنگام ورود به کشور اطلاعات گوشی تلفن همراه خویش را اظهار کرده اند ولی موفق به تکمیل فرایند نشده اند، برای ادامه کار ثبت گوشی همراه خود در سامانه گمرک، می بایست همراه با مدارک لازم همچون گذرنامه، کارت ملی و تلفن همراه خود به نزدیکترین گمرک محل رجوع نمایند.
وی اضافه کرد: عرضه خدمات به مسافرانی که شرایط فوق الذکر را دارند از ۲۰ خرداد ماه سالجاری در گمرکات شروع خواهد شد.
محمودی اظهار داشت: دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران آماده دریافت شکایات از راه پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران (قسمت شکایات) و سایر سامانه های مربوطه و انجام رسیدگی های لازم در اسرع وقت می باشد. مسافرانی که حائز شرایط می باشند، می توانند از ۲۰ خرداد ماه سالجاری با رفتن به نزدیکترین گمرک محل و تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند تا پیگیری های بعدی صورت گیرد.
جهت دریافت شیوه نامه تکمیل فرایند ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافری اینجا کلیک کنید.


منبع:

1403/03/14
12:46:49
5.0 / 5
308
تگهای خبر: خدمات , گمرك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور