یك مقام مسئول اعلام كرد:
معرفی پتانسیل های صادراتی ایران در دوبی
به گزارش شمال صنعت معاون وزیر صنعت، اكسپوی۲۰۲۰ دوبی را فرصت مناسبی برای برندسازی پتانسیل های اقتصادی ایران دانست و اظهار داشت: پتانسیل های صادراتی ایران را به دنیا معرفی می نماییم.
به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، بهمن حسین زاده، مدیر عامل شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در نشست تخصصی اكسپو ۲۰۲۰ دوبی كه با حضور قائم مقام وزیر صمت برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه های جهانی یا اكسپوها، شامل نمایشگاه بین المللی عمومی، نمایشگاه بین المللی تخصصی، نمایشگاه اختصاصی، نمایشگاه عرضه مستقیم كالا و نمایشگاه مجازی می باشند.
وی با اشاره به اینكه اهداف و فرصت های اكسپو به دو دسته اقتصادی- تجاری و فرهنگی - اجتماعی تقسیم می شوند، اضافه كرد: تقویت روابط بین الملل در یك مبحث مشترك، كوشش برای مرتفع ساختن یكی از چالش های روز دنیا، به اشتراك گذاشتن تجارب آموزنده و فرهنگی در یك مبحث مشترك جهانی و تقویت و پشتیبانی از اكسپوها بعنوان بسترهای تجارب آتی از فرصت های فرهنگی و اجتماعی این ابر رویداد به حساب می آید.
حسین زاده همینطور نمایش دستاوردهای جدید در حوزه علم و آینده، بهره برداری از فرصت های تجاری بوجود آمده در پاویون با حضور ۲۵ میلیون بازدید كننده اكسپو و معرفی پتانسیل های اقتصادی و تولیدی كشور را همچون فرصت های تجاری اكسپو برای كشور دانست.
كمیسر ژنرال ایران در اكسپو ۲۰۲۰ دوبی، به جلسات برگزار شده حول محور این رویداد اشاره نمود و خاطرنشان كرد: جلسات گوناگونی در این عرصه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزرای دولت، سركنسول ایران و مسؤلان برگزاری اكسپو ۲۰۲۰ در دوبی برگزار شده است.
وی افزود: به منظور استفاده از فرصت های تجاری پاویون ایران در اكسپو اقداماتی مد نظر است كه از آن جمله می توان به معرفی محصول در چارچوب فیلم معرفی ایران به مدت ۱۷۳ روز در video wall، امكان عرضه محصول در فضای تجاری پاویون، مشاركت در ساخت هر یك از سالن های پاویون و نام گذاری آن بنام برند و محصول خود و تبلیغات با شیوه های متفاوت و علمی اشاره نمود.
همچنین در این نشست مظفر علیخانی، معاون اتاق ایران اظهار داشت: بزودی اكسپو در دستور كار هیأت نمایندگان اتاق ایران قرار خواهد گرفت؛ این در شرایطی است كه دولت ها این رویداد را مدیریت می كنند و مثل المپیك و جام جهانی فوتبال می ماند كه دولت ها میلیون ها دلار هزینه و میلیاردها دلار برداشت می كنند.
وی اضافه كرد: دولت باید سیاستگذاری را انجام دهد و خود در كنار بایستد تا بخش خصوصی كار را اجرایی را به دست گیرند.
علیخانی اظهار داشت: از ۲۵ میلیون فرصت جذب توریست در اكسپوی دوبی می توان بهره برد تا بتوان كالاهای ایرانی را صادر كرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب