برای اولین بار

طلای جهانی مرز 2700 دلار را هم شکست

طلای جهانی مرز 2700 دلار را هم شکست شمال صنعت: طلا برای نخستین بار از مرز 2700 دلار عبور کرد تا رکورد شکنی خودرا افزایش دهد.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، قیمت طلا برای نخستین بار به بالای ۲۷۰۰ دلار در هر اونس رسید، برای اینکه نگرانی ها در مورد تشدید درگیری ها در خاورمیانه و رقابت انتخاباتی آمریکا سرمایه گذاران را ملزم به هجوم به مکان امن کرده است.
طلا با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۷۱۱ دلار و ۹۹ سنت در هر اونس رسید که بالاترین رکورد را شکست. سرمایه گذاران به طور معمول در زمان عدم اطمینان ژئوپلیتیک و اقتصادی بدنبال امنیت در طلا هستند.
شاخص دلار ۰.۱ درصد کم شد و یک رالی چهار روزه را شکست. دلار ضعیف تر، شمش را برای خیلی از خریداران ارزان تر می کند، برای اینکه قیمت آن برمبنای ارز ایالات متحده است. قیمت طلا در این هفته بعد از گزارش های آمریکا در روز پنجشنبه، حدود ۲ درصد بالا رفته است.
خرده فروشی در سپتامبر بالاتر از پیش بینی ها تقویت شد و ادعاهای بیکاری بطور غیرمنتظره کم شد و این دیدگاه را تقویت کرد که اقتصاد به رکود نزدیک نیست. محیط های با نرخ بهره بالاتر به طور معمول طلای بدون بازده را تحت فشار قرار می دهند.
شمش یکی از قوی ترین کالاهای سال ۲۰۲۴ است که تا کنون بالاتر از ۳۰ درصد رشد داشته است. با شروع چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه گذشته، خوش بینی به کاهش نرخ بهره موجب افزایش اخیر شد. خرید قوی بانک مرکزی نیز ستون حمایتی طولانی مدت از قیمت طلا بوده است. سرمایه گذاران غربی نیز به افزایش نرخها کمک کرده اند. برای بسیاری در صنعت، چشم انداز از اینجا حتی صعودی تر است.
بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره، پالادیوم و پلاتین همگی صعود کردند.




منبع:

1403/07/28
09:06:31
5.0 / 5
39
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك مركزی , بیكاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور