اتحادیه اروپا اعلام كرد

کاهش تعرفه های خودرو های برقی چین

کاهش تعرفه های خودرو های برقی چین به گزارش شمال صنعت، یک منبع مطلع اظهار نمود که اتحادیه اروپا تعرفه های نهایی پیشنهادی بر تسلا و سایر خودرو های الکتریکی که از چین وارد می شوند را بعد از در نظر گرفتن پیشنهادات شرکت ها کاهش خواهد داد.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، این منبع اظهار داشت که نرخ تعرفه پیشنهادی تسلا از ۹ درصد به ۷.۸ درصد کاهش خواهد یافت. برای بی وای دی تغییری در تعرفه ۱۷ درصدی آن به وجود نیامده است. برای جیلی، نرخ جدید ۱۸.۸ درصد از ۱۹.۳ درصد قبلی خواهد بود. این منبع اظهار داشت که حداکثر نرخ ۳۵.۳ درصد برای سیاک و سایر شرکت هایی که با تحقیقات اتحادیه اروپا همکاری نمی کنند اعمال می شود. این تعرفه ها بالاتر از تعرفه ۱۰ درصدی استاندارد اتحادیه اروپا برای واردات خودرو است.
این عوارض در صورت تصویب کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به مدت پنج سال از زمان تصویب اعمال خواهد شد، به این مفهوم که مصرف کنندگان اروپایی می توانند شاهد افزایش هزینه خودرو های برقی چینی باشند.
ماه گذشته، اتحادیه اروپا پیشنهاد اولیه خویش را برای عوارض نهایی و نرخ جداگانه ۹ درصدی را برای خودرو های الکتریکی تسلا تعیین کرد که کاهش شدیدی نسبت به تعرفه بالاتری است که برای همه شرکتهای همکار اعمال می شود که حالا ۲۰.۷ درصد تعیین شده است. این تعرفه برای برخی تولیدکنندگان چینی مانند چری، گریت وال موتور و نیو و تعدادی سرمایه گذاری مشترک بین شرکتهای چینی و خودروسازان اتحادیه اروپا اعمال می شود.
رویترز گزارش کرد که به چین و شرکتهای متاثر ۱۰ روز فرصت داده شد تا نظرات خویش را ارائه نمایند و کمیسیون این موارد را برای تعیین نرخ های تعرفه اصلاح شده در نظر گرفته است.


1403/06/21
12:49:44
5.0 / 5
75
تگهای خبر: استاندارد , تولید , خودرو , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور