در سال ۹۹؛
40 درصد از خرید لوازم برقی خانوارها خارجی بوده است
خانوارهایی که لوازم برقی در سال ۱۳۹۹ خرید کرده اند، ۵۱.۸ درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ۳۶.۸ درصد لوازم برقی تولید خارج، ۱۱.۴ درصد هر دو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.
به گزارش شمال صنعت به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس گزارش مرکز آمار در خصوص آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار در سال ۱۳۹۹، مهم ترین یافته های بررسی ها پیرامون حوزه خرید به شرح زیر است: در سال ۱۳۹۹، بیشترین شیوه انتخاب پوشاک افراد ۱۵ ساله و بیش تر از راه تماشای ویترین فروشگاه های پوشاک با ۸۳.۴ درصد بوده است و ۶.۳ درصد بر مبنای پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ۵ درصد مطابق مد در جامعه، ۲.۶ درصد با عنایت به شبکه های اجتماعی، ۰.۷ درصد بر مبنای تبلیغات پیرامونی، ۰.۲ درصد بر مبنای مشاهده برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۰.۱ درصد بر مبنای برنامه های ماهواره ای و ۱.۷ درصد بر مبنای سایر روش ها، پوشاک خویش را برگزیده اند. نتایج این پیمایش از آن حکایت می کند که اولویت ۳۸.۳ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیش تر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل و ۷.۸درصد پوشاک خارجی بوده است و برای ۵۳.۸ درصد افراد هم اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود نداشته است. در یک سال منتهی به زمان آمارگیری در سال ۱۳۹۹، ۱۵.۳ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیش تر اظهار نموده اند حداقل یک مرتبه کالایی که از نظر خود افراد لوکس بوده، خریداری نموده اند. بنابر اظهار خانوارهایی که لوازم برقی در سال ۱۳۹۹ خرید کرده اند، ۵۱.۸ درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ۳۶.۸ درصد لوازم برقی تولید خارج، ۱۱.۴ درصد، هردو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است. شایان ذکر است نتایج تفصیلی این طرح بزودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.
منبع: شمال صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب