صنعت لوازم خانگی فاقد استراتژی صادراتی است

صنعت لوازم خانگی فاقد استراتژی صادراتی است شمال صنعت: با توجه به افزایش حجم صادرات لوازم خانگی در سنوات گذشته و نیز بهبود روابط سیاسی و اقتصادی پس از تحریم ها، انتظار می رود این صنعت چشم انداز امیدوار كننده ای را نسبت به توسعه بازار داخل و خارج از كشور پیش رو داشته باشد.


طبق تازه‌ترین تحلیل آماری وضعیت صادرات لوازم خانگی در سال ۱۳۹۵ با رشد ارزشی منفی ۶٫۱ درصد برای لوازم خانگی انرژی‌بر و رشد ۳۷٫۸ درصدی از نظر ارزشی برای لوازم خانگی غیر انرژی‌بر نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ رو به رو بوده است.
طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۱۶٫۷ میلیون دلار لوازم خانگی انرژی بر به وزن ۷۱ هزار تن به خارج از كشور صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی ۶٫۱ درصد از نظر ارزشی افزایش و منفی ۶٫۹ درصد از نظر وزنی كاهش داشته است. در این مدت همچنین ۳۵۰٫۳ میلیون دلار لوازم خانگی غیر انرژی بر به وزن ۱۷۳ هزار تن صادر شده است كه از نظر ارزشی ۳۷٫۸ درصد و از لحاظ وزنی ۴۱٫۲ درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایسنا،براساس بررسی‌های انجام شده در خصوص مشكلات صنعت لوازم خانگی كشور صادرات لوازم خانگی به ویژه لوازم خانگی انرژی بر همواره با شرایط اقتصادی منطقه و كشورهای هدف و سایر شاخص‌های تاثیرگذار در تجارت جهانی متغیر بوده، بنابراین اعمال سیاست‌های جدید اقتصادی در كشور و وجود محدودیت‌های بین المللی طبیعتا بر صادرات این محصولات تاثیرات بسزایی خواهد داشت و هرگونه فراز و نشیب و ایجاد سیاست‌گذاری‌های كارشناسی نشده در هر یك از عوامل تاثیر گذار یاد شده می‌تواند مشكلات عدیده‌ای را برای تولید كنندگان و صادر كنندگان این گروه از لوازم خانگی ایجاد كند.
از جمله مشكلات صنعت لوازم خانگی كشور در سال ۱۳۹۵ عدم وجود استراتژی مشخص صادراتی، عدم ثبات در قیمت گذاری كالا، عدم امكان گشایش اعتبارات اسنادی، بالا بودن نرخ تعرفه‌های ترجیحی در برخی كشورها، ناهماهنگی بازاریابی ناشی از تجارت پیله‌وری توسط دلالان و قاچاق و عدم مدیریت واردات محصولات مشابه خارجی بود.
علی رغم تمایل مصرف محصولات لوازم خانگی توسط اكثر اقشار جامعه صنعت مذكور به كالاهای ضروری تبدیل گشته است، بنابراین نگاه به تولید با توجه به ورود كالاهای وارداتی باید به گونه‌ای باشد كه بخشی از تولید حتما به صادرات اختصاص یابد و برای حضوری موفق در صادرات لوازم خانگی باید مهم ترین شاخص‌های آن یعنی كاهش مصرف انرژی در وسائل خانگی (به جهت حذف یارانه‌ها)، افزایش راندمان (بهره گیری از تكنولوژی روز)، خدماتی كه باید در جهت تامین استانداردهای بین المللی به مشتریان ارائه گردد و ارائه خدمات مستمر پس از فروش مدنظر قرار گیرد.
همچنین با توجه به افزایش حجم صادرات لوازم خانگی طی سال‌های اخیر و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی پس از تحریم‌ها، انتظار می‌رود این صنعت چشم انداز امیدوار كننده‌ای را نسبت به توسعه بازار داخل و خارج از كشور در پیش رو داشته باشد.
1396/04/14
20:30:22
5.0 / 5
5237
تگهای خبر: صنعت , صادرات , تولیدكننده , صادركننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور